مکتب حقوق ایران

برگزاری کلاس های آموزشی،مشاوره تحصیلی،مشاوره حقوقی،برگزاری کلاسهای توجیه قوانین برای عامه مردم

مکتب حقوق ایران

برگزاری کلاس های آموزشی،مشاوره تحصیلی،مشاوره حقوقی،برگزاری کلاسهای توجیه قوانین برای عامه مردم

مکتب حقوق ایران

🔸️هدف گروه مکتب حقوق ایران گسترش سطح آگاهی مردم از قوانین ایران میباشد.🔸️

🔹️همچنین زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با همکاری بسیج تین دانشکده به دانشجویان و دانش آموختگان و متقاضیان محترم آزمونهای حقوقی به جهت کسب رتبه و نمرات بالا با استفاده از مشاوره تحصیلی و آموزش مباحث و برنامه ریزی تحصیلی کمک‌میکند. 🔹️

بایگانی
نویسندگان

🔹️قانونی بودن دادرسی کیفری🔹️

جمعه, ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۵ ب.ظ

🔻دادرسی کیفری باید مستند به قانون باشد، حقوق طرفین دعوی را تضمین کند و قواعد آن نسبت به اشخاصی که در شرایط مساوی به سبب ارتکاب جرائم مشابه تحت تعقیب قرار می گیرند، به صورت یکسان اعمال شود.

🔺️منظور از مستندبه قانون بودن دادرسی کیفری ،اصل قانونی بودن رسیدگی و مستند به قانون بودن احکام و سایر مراحل رسیدگی کیفری است.

🔻نکته دوم ؛ همانطور که در ماده مذکور صراحتا بیان شده است، در دادگاه های ایران علی الخصوص دادگاه های کیفری که با آزادی افراد سرو کار دارد باید اصل برابری و مساوات رعایت بشود با توضیح اینکه اگر دو شخص به صورت یکسان‌مرتکب یک جرم شده اند برای هردوی آنان باید به استناد مواد صالحه و بطور یکسان حکم بشود مگر حداقل و حداکثر در قانون تعیین شده باشد که در اینصورت باید کیفیات وقوع جرم و باقی موارد که در قانون مجازات اسلامی درج شده است،مورد بررسی قرار گرفته و حکم صادر شود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۸
علی اکبر سلطان زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.