مکتب حقوق ایران

برگزاری کلاس های آموزشی،مشاوره تحصیلی،مشاوره حقوقی،برگزاری کلاسهای توجیه قوانین برای عامه مردم

مکتب حقوق ایران

برگزاری کلاس های آموزشی،مشاوره تحصیلی،مشاوره حقوقی،برگزاری کلاسهای توجیه قوانین برای عامه مردم

مکتب حقوق ایران

🔸️هدف گروه مکتب حقوق ایران گسترش سطح آگاهی مردم از قوانین ایران میباشد.🔸️

🔹️همچنین زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با همکاری بسیج تین دانشکده به دانشجویان و دانش آموختگان و متقاضیان محترم آزمونهای حقوقی به جهت کسب رتبه و نمرات بالا با استفاده از مشاوره تحصیلی و آموزش مباحث و برنامه ریزی تحصیلی کمک‌میکند. 🔹️

بایگانی
نویسندگان

🔹️مسوولیت مدنی در نامزدی🔹️

جمعه, ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۶ ب.ظ

🔺طبق ظاهر قانون مدنی امکان مطالبه خسارت و یا اجبار به ازدواج در فرض امتناع از وصلت از سوی یکی از نامزدها وجود ندارد اما در حال حاضر مستندا به اصل ۱۷۱ ق.ا و مواد ۱ ، ۲ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ ق.م.م ، قاعده غرور ، قاعده فقهی لاضرر می توان امکان مطالبه خسارت را برای نامزد زیان دیده برقرار نمود در امکان مطالبه زیان مادی و معنوی بایستی قائل به تفکیک شد : الف ) صرف به هم خوردن نامزدی مجوز مطالبه خسارات مادی ( هزینه ها ، مخارج مراسم و . . . ) می‌باشد ب ) برای مطالبه خسارات معنوی ( آسیب های روحی ، لطمه به عواطف و . . . ) بایستی تقصیر و فقدان عذر موجه برای امتناع کننده در محکمه اثبات گردد.

🔻امکان اخذ و یا درج شرط وجه التزام ضمن وعده ازدواج به علت تعارض با اصل آزادی نامزدها در ازدواج و ماده ۹۷۵ ق.م وجود ندارد به دعاوی مرتبط با بر هم‌ خوردن نامزدی وفق ماده ۴ قانون جدید در دادگاه های خانواده رسیدگی می شود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۸
علی اکبر سلطان زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.